foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Знання - це скарб, а навчання - ключ до нього.

Навчання - світло, а не навчання тьма.

Знання за гроші не купиш.

Знання - це сила, а незнання - робоча сила?

Хорошого спеціаліста робота сама шукає.

Електротехніка

 

Міністерство освіти і науки України

Відокремлений структурний підрозділ

«Уманський фаховий коледж технологій та бізнесу Уманського національного університету садівництва»

Циклова комісія

Загально-технічних, природничо-наукових

та профілюючих дисциплін       

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  „ЗАТВЕРДЖУЮ”

Заступник директора     

з навчальної роботи

 ______ Н. П. Николюк

  „___” _____202_ року

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Електрообладнання та засоби автоматизації сільськогосподарської техніки

Галузь знань  20 «Аграрні науки і продовольство»                                                  

Спеціальність 208«Агроінженерія»                                                                

Освітньо – професійна програма Агроінженерія                                                                                      

 Відділення  технічних спеціальностей

Робоча програма  «Електрообладнання та засоби автоматизації сільськогосподарської техніки »  складена відповідно до освітньо-професійної програми для студентів здобувачів освіти спеціальності  208 «Агроінженерія»

Розробник:  Цяпута Володимир Мирославович – викладач вищої категорії  , викладач методист Уманського фахового коледжу технологій та бізнесу Уманського національного університету садівництва

 Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісії    

 Протокол  30 серпня  202_року № 1.                                                                          

 Голова циклової комісії        ____________Розборська О.І                              

 

  1. Опис навчальної дисципліни

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

Кількість кредитів – 2,5

Галузь знань
20 «Аграрні науки і продовольство»

 

Нормативна

Загальна кількість

годин – 75

Спеціальність

208 «Агроінженерія»

 

Рік підготовки

3

Семестр

5

Тижневих годин для денної форми навчання:

 

 

аудиторних – 3

 

 

самостійної роботи студента –3

Освітньо-професійний ступінь:

Фаховий молодший бакалавр з агроінженерії

 

Лекції:

21год.

Лабораторно-практичні:

16 год.

Самостійна робота:

36 год

Вид контролю:

залік

 

 

 

  1. Мета, завдання навчальної дисципліни, компетентності та очікувані результати навчання

Предметом вивчення дисципліни «Електрообладнання та засоби автоматизації сільськогосподарської техніки» є формування теоретичних знань про будову електротехнічних систем, принцип роботи електромеханічних пристроїв, основ електрифікації та автоматизації сільського господарства.

Метою вивчення дисципліни є підготовка фахівців за освітньо-професійною програмою, набуття ними теоретичних знань та практичних навичок   з будови та роботи електротехнічних установок у сільськогосподарському виробництві, вибору електротехнічного устаткування, апаратів і їх раціональної експлуатації.

Завдання:

- призначення, будову і принцип дії систем електрообладнання, порядок

підготовки їх до роботи;

- методику вибору електродвигунів, електронагрівальних, освітлювальних та

опромінювальних установок, апаратури керування і захисту, засобів автоматизації

машин, агрегатів та потокових ліній;

- марку і поперечний переріз проводів та кабелів і методику їх вибору.

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен оволодіти інтегральними, загальними та фаховими компетентностями, зокрема:
Інтегральні компетентністі:

Здатність розв’язувати типові спеціалізовані задачі в галузі електрична енергія або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів відповідних наук та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль за іншими особами у визначених ситуаціях.

Загальні компетентності:

ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК3.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК6.Знання та розуміння предметної області            та розуміння професійної діяльності.

ЗК7. Здатність застосовувати знання   у практичних ситуаціях.

ЗК8.Здатність            вчитися          і          оволодівати   сучасними  знаннями.

Фахові компетентності (ФК):
ФК3 - Здатність використовувати основи механіки твердого тіла і рідини; матеріалознавства і міцності матеріалів для опанування будови, та теорії сільськогосподарської техніки.
ФК8 - Здатність до використання технічних засобів автоматики і систем автоматизації технологічних процесів в аграрному виробництві.
ФК9 - Здатність виконувати монтаж, налагодження, діагностування та випробування сільськогосподарської техніки, технологічного обладнання, систем керування і забезпечувати якість цих робіт.

Спеціальні компетентності:

СК1. Здатність до застосування знань з технічних характеристик, будови, робочих процесів машин і обладнання для реалізації технологічних процесів виробництва.

СК2. Здатність виконувати механізовані технологічні процеси виробництва, використовуючи основи природничих наук.

СК9. Здатність до використання техніки і обладнання відповідно до вимог екології, принципів оптимального природокористування й охорони довкілля.

СК14. Здатність     до використання та впровадження нових технологій та прийняття сучасних, техніко-технологічних рішень з метою підвищення енергоефективності сільськогосподарського      виробництва.

Програмні результати навчання:
ПРН1 - Володіти гуманітарними, природничо-науковими та професійними знаннями; формулювати ідеї, концепції з метою використання у професійній діяльності.

ПРН2 - Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
ПРН6 - Формулювати нові ідеї та концепції розвитку агропромислового виробництва.
ПРН8 - Оцінювати та аргументувати значимість отриманих результатів випробувань сільськогосподарської техніки.
ПРН18 - Застосовувати закони електротехніки для пояснення будови і принципу дії електричних машин. Визначати параметри електроприводу машин і
обладнання сільськогосподарського призначення. Вибирати і використовувати системи автоматизації та контролю технологічних процесів в аграрному виробництві.
Вивчення даної дисципліни формує у здобувачів освіти соціальні навички (softskills): комунікативність (реалізується через: метод роботи в парах та групах,
метод самопрезентації), робота в команді (реалізується через: метод проектів), лідерські навички (реалізується через: робота в групах), метод проектів, метод самопрезентації.

  1. 3. Структура навчальної дисципліни

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

Заочна форма

усього

у тому числі

усього

у тому числі

л

п

лаб

інд

с.р.

л

п

лаб

інд

с.р.

1.Використання електроенергії в сільськогосподарському виробництві.

Вступ

1

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1 Електропостачання сільськогогосподарства. Розподіл електроенергії.

1

 2

 

 

 2

 

 

 

 

 

 

1.2 . Електроосвітлювальні та опромінювальні установки в сільськогосподарському виробництві

6

2

2

 

 

 2

 

 

 

 

 

 

1.3. Електронагрівальні та електротехнологічні установки

6

2

 2

 

 

 2

 

 

 

 

 

 

1.4 Енергозберігальні технології в сільськогосподарському виробництві

6

 

 

 2

 

 4

 

 

 

 

 

 

Разом за модулем 1

24

6

6

2

 

 10

 

 

 

 

 

 

2.Основи електроприводу

2.1 Розрахунок потужності електродвигунів

6

2

 2

 

 

 2

 

 

 

 

 

 

2.2 Апаратура керування і захисту електродвигунів

6

2

 

2

 

 2

 

 

 

 

 

 

2.3. Електропривід і автоматизація установок водопостачання

6

2

2

 

 

 2

 

 

 

 

 

 

2.4 Електропривід вентиляційних установок

4

2

 

 

 

 2

 

 

 

 

 

 

2.5 Електропривід і автоматизація кормоприготувальних, кормороздавальних і транспортних установок

2

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2.6.Електропривід і автоматизація доїльних установок і машин первинної обробки молока.

2

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2.7.Електропривід і автоматизація ремонтно-технологічного обладнання ремонтних майстерень

4

2

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

Разом за модулем 2

28

10

4

 

 

 14

 

 

 

 

 

 

3. Засоби автоматизації мобільних сільськогосподарських агрегатів

3.1 . Уніфіковані системи контролю посівних агрегатів

2

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3.2. Універсальна система автоматичного контролю

6

2

 

2

 

2

 

 

 

 

 

 

3.3. Комплексні системи керування двигуном та системами пуску

4

2

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3.4. Системи автоматичного водіння

3

 1

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3.5.Автоматична система контролю (АСК) комбайнів

 

4

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

Разом за модулем 3

19

5

 

2

 

12

 

 

 

 

 

 

Усього годин

75

21

10

6

 

36

 

 

 

 

 

 

                               

 

 

4.Теми лекційних занять

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

1.         

Вступ. Електропостачання. Розподіл електроенергії

2

2.         

Електроосвітлювальні та опромінювальні установки

2

3.         

Електронагрівальні установки

2

4.         

Розрахунок потужності електродвигунів

2

5.         

Апаратура керування і захисту

2

6.         

Автоматизація установок водопостачання

2

7.         

Електропривід вентиляційних установок

2

8.         

Автоматизація технологічного обладнання

2

9.         

Універсальна система автоматичного контролю

2

10.     

Комплексні системи керування двигуном

2

11.    1

Системи автоматичного водіння

1

 

Всього

21

  1. Теми практичних занять

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1

Практичне заняття 1Розрахунок освітлювальних установок

2

2

Практичне заняття 2 Розрахунок нагрівних установок

2

3

Практичне заняття 3 Розрахунок систем електропостачання

2

4

Практичне заняття 4 Підбір потужності електродвигуна

2

5

Практичне заняття 2Розрахунок і підбір установки для водопостачання .

2

 

Разом годин

10

  1. Теми лабораторних занять

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1

Лабораторне заняття 1 Вивчення електрообладнання холодильної установки.

2

2

Лабораторне заняття 2 Дослідження пускової та захисної апаратури.

2

3

Лабораторне заняття 3 Вивчення системи автоматичного контролю.

2

 

Разом годин

6

  1. Самостійна робота

з/п

Назва теми

Кіль-кість

годин

 

Модуль 1

 

1

Системи та засоби  електропостачання. Електричні проводи і кабелі: їх розрахунок та вибір

2

2

Джерела теплового та люмінесцентного випромінювання.

2

3

Особливості конструкції та монтажу джерел світла та освітлювальної арматури.

2

4

Заземлення і заземлюючі пристрої

2

5

Будова та характеристик температурних реле.

2

6

Високочастотне сушіння та електроімпульсна техніка

2

7

Захисні засоби електрообладнання.

2

8

електропривод млинів, розрахунок потужності

2

 9

Ручні електроінструменти та апарати

2

10

Електропривід і автоматизація транспортних установок

2

11

Електропривід доїльних установок

2

12

Електропривід і автоматизація ремонтно-технологічного обладнання ремонтних майстерень

2

13

Уніфіковані системи контролю посівних агрегатів

2

14

Універсальна система автоматичного контролю

2

15

Комплексні системи керування двигуном та системами пуску

2

16

Системи автоматичного водіння

2

17

Автоматична система контролю (АСК) комбайнів

2

18

Новітні засоби виробництва

2

 

Разом

36

Підсумкова тека

  1. Залікове тестування
  2. Екзаменаційне тестування
  3. Методи навчання

За джерелами знань використовуються такі методи навчання: словесні – розповідь, пояснення, лекція, інструктаж; наочні – демонстрація, ілюстрація; практичні – лабораторна робота, практична робота, вправи.

За характером логіки пізнання використовуються такі методи: аналітичний, синтетичний, аналітико-синтетичний, індуктивний, дедуктивний.

За рівнем самостійної розумової діяльності використовуються методи: проблемний, частково-пошуковий, дослідницький.

 

  1. Методи контролю

Усний контроль у вигляді індивідуального та фронтального опитування. Письмовий контроль у вигляді модульних контрольних робіт, самостійних письмових робіт, диктантів, поточного тестування.

  1. Методичне забезпечення
  2. Конспект опорних лекцій всіх тем курсу.
  3. Варіанти завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів.
  4. Варіанти модульних контрольних робіт тести.
  5. Варіанти теоретичних питань для самостійного вивчення.
  6. Теоретичні питання для заліку.
  7. Перелік ЛПЗ
  8. Тестами по всіх темах та модулям на всеосвіті https://vseosvita.ua/user/id2963875/test

12.Рекомендована література

1.Левченко Т.В. Хоменко В.В., Оверчук М.П., Стефанішин М.В. Загальна електротехніка з основами автоматики: Навчальний посібник  - К., 2010.- 358с.2.Панчевний Б.І., Свергун Ю.Ф. Загальна електротехніка: теорія і практикум: 2.Електрообладнання та засоби автоматизації с.-г. техніки. Конспект лекцій. НМЦ.

3.Барило О.В., Самойленко П.Г., Гранат С.Є., Ковальов В.О. Автоматизація технологічних процесів і системи автоматичного керування: навч. посіб. - К.: Аграрна освіта,

4.Бойко М.Ф. Трактори та автомобілі.-Ч.2. - Електрообладнання: навч. посіб. - К.: Вища школа,

5.Жулай Є.Л. та ін. Електропривід сільськогосподарських машин, агрегатів та потокових ліній: підручник / За ред. Є.Л. Жулая. - К.: Вища освіта

13.Інформаційні ресурси

 http://electro-tex.ho.ua   Лекції,  довідники,  стандарти,  ЛПЗ, тести та інше.