Міністерство освіти і науки України
Відокремлений структурний підрозділ
«Уманський фаховий коледж технологій та бізнесу Уманського національного університету садівництва»
Циклова комісія
Загально-технічних, природничо-наукових
та профілюючих дисциплін
„ЗАТВЕРДЖУЮ”
Заступник директора
з навчальної роботи
______ Н. П. Николюк
„___” _____202_ року
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Електрообладнання та засоби автоматизації сільськогосподарської техніки
Галузь знань 20 «Аграрні науки і продовольство»
Спеціальність 208«Агроінженерія»
Освітньо – професійна програма Агроінженерія
Відділення технічних спеціальностей
Робоча програма «Електрообладнання та засоби автоматизації сільськогосподарської техніки » складена відповідно до освітньо-професійної програми для студентів здобувачів освіти спеціальності 208 «Агроінженерія»
Розробник: Цяпута Володимир Мирославович – викладач вищої категорії , викладач методист Уманського фахового коледжу технологій та бізнесу Уманського національного університету садівництва
Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісії
Протокол 30 серпня 202_року № 1.
Голова циклової комісії ____________Розборська О.І
Найменування показників |
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
денна форма навчання |
||
Кількість кредитів – 2,5 |
Галузь знань
|
Нормативна |
Загальна кількість годин – 75 |
Спеціальність 208 «Агроінженерія»
|
Рік підготовки |
3 |
||
Семестр |
||
5 |
||
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 3
самостійної роботи студента –3 |
Освітньо-професійний ступінь: Фаховий молодший бакалавр з агроінженерії
|
Лекції: |
21год. |
||
Лабораторно-практичні: |
||
16 год. |
||
Самостійна робота: |
||
36 год |
||
Вид контролю: залік
|
Предметом вивчення дисципліни «Електрообладнання та засоби автоматизації сільськогосподарської техніки» є формування теоретичних знань про будову електротехнічних систем, принцип роботи електромеханічних пристроїв, основ електрифікації та автоматизації сільського господарства.
Метою вивчення дисципліни є підготовка фахівців за освітньо-професійною програмою, набуття ними теоретичних знань та практичних навичок з будови та роботи електротехнічних установок у сільськогосподарському виробництві, вибору електротехнічного устаткування, апаратів і їх раціональної експлуатації.
Завдання:
- призначення, будову і принцип дії систем електрообладнання, порядок
підготовки їх до роботи;
- методику вибору електродвигунів, електронагрівальних, освітлювальних та
опромінювальних установок, апаратури керування і захисту, засобів автоматизації
машин, агрегатів та потокових ліній;
- марку і поперечний переріз проводів та кабелів і методику їх вибору.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен оволодіти інтегральними, загальними та фаховими компетентностями, зокрема:
Інтегральні компетентністі:
Здатність розв’язувати типові спеціалізовані задачі в галузі електрична енергія або у процесі навчання, що вимагає застосування положень і методів відповідних наук та може характеризуватися певною невизначеністю умов; нести відповідальність за результати своєї діяльності; здійснювати контроль за іншими особами у визначених ситуаціях.
Загальні компетентності:
ЗК2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК3.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК6.Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК8.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Фахові компетентності (ФК):
ФК3 - Здатність використовувати основи механіки твердого тіла і рідини; матеріалознавства і міцності матеріалів для опанування будови, та теорії сільськогосподарської техніки.
ФК8 - Здатність до використання технічних засобів автоматики і систем автоматизації технологічних процесів в аграрному виробництві.
ФК9 - Здатність виконувати монтаж, налагодження, діагностування та випробування сільськогосподарської техніки, технологічного обладнання, систем керування і забезпечувати якість цих робіт.
Спеціальні компетентності:
СК1. Здатність до застосування знань з технічних характеристик, будови, робочих процесів машин і обладнання для реалізації технологічних процесів виробництва.
СК2. Здатність виконувати механізовані технологічні процеси виробництва, використовуючи основи природничих наук.
СК9. Здатність до використання техніки і обладнання відповідно до вимог екології, принципів оптимального природокористування й охорони довкілля.
СК14. Здатність до використання та впровадження нових технологій та прийняття сучасних, техніко-технологічних рішень з метою підвищення енергоефективності сільськогосподарського виробництва.
Програмні результати навчання:
ПРН1 - Володіти гуманітарними, природничо-науковими та професійними знаннями; формулювати ідеї, концепції з метою використання у професійній діяльності.
ПРН2 - Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
ПРН6 - Формулювати нові ідеї та концепції розвитку агропромислового виробництва.
ПРН8 - Оцінювати та аргументувати значимість отриманих результатів випробувань сільськогосподарської техніки.
ПРН18 - Застосовувати закони електротехніки для пояснення будови і принципу дії електричних машин. Визначати параметри електроприводу машин і
обладнання сільськогосподарського призначення. Вибирати і використовувати системи автоматизації та контролю технологічних процесів в аграрному виробництві.
Вивчення даної дисципліни формує у здобувачів освіти соціальні навички (softskills): комунікативність (реалізується через: метод роботи в парах та групах,
метод самопрезентації), робота в команді (реалізується через: метод проектів), лідерські навички (реалізується через: робота в групах), метод проектів, метод самопрезентації.
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
||||||||||||||
денна форма |
Заочна форма |
||||||||||||||
усього |
у тому числі |
усього |
у тому числі |
||||||||||||
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
||||||
1.Використання електроенергії в сільськогосподарському виробництві. |
|||||||||||||||
Вступ |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1.1 Електропостачання сільськогогосподарства. Розподіл електроенергії. |
5 |
1 |
2 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
1.2 . Електроосвітлювальні та опромінювальні установки в сільськогосподарському виробництві |
6 |
2 |
2 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
1.3. Електронагрівальні та електротехнологічні установки |
6 |
2 |
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||||
1.4 Енергозберігальні технології в сільськогосподарському виробництві |
6 |
|
2 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
||||
Разом за модулем 1 |
24 |
6 |
6 |
2 |
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|||
2.Основи електроприводу |
|||||||||||||||
2.1 Розрахунок потужності електродвигунів |
6 |
2 |
2 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
2.2 Апаратура керування і захисту електродвигунів |
6 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
2.3. Електропривід і автоматизація установок водопостачання |
6 |
2 |
2 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
2.4 Електропривід вентиляційних установок |
4 |
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
2.5 Електропривід і автоматизація кормоприготувальних, кормороздавальних і транспортних установок |
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||||
2.6.Електропривід і автоматизація доїльних установок і машин первинної обробки молока. |
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||||
2.7.Електропривід і автоматизація ремонтно-технологічного обладнання ремонтних майстерень |
4 |
2 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||||
Разом за модулем 2 |
28 |
10 |
4 |
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|||
3. Засоби автоматизації мобільних сільськогосподарських агрегатів |
|||||||||||||||
3.1 . Уніфіковані системи контролю посівних агрегатів |
2 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3.2. Універсальна система автоматичного контролю |
6 |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3.3. Комплексні системи керування двигуном та системами пуску |
4 |
2 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3.4. Системи автоматичного водіння |
3 |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3.5.Автоматична система контролю (АСК) комбайнів
|
4 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|||
Разом за модулем 3 |
19 |
5 |
2 |
|
12 |
|
|
|
|
|
|
||||
Усього годин |
75 |
21 |
10 |
6 |
|
36 |
|
|
|
|
|
|
|||
4.Теми лекційних занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1. |
Вступ. Електропостачання. Розподіл електроенергії |
2 |
2. |
Електроосвітлювальні та опромінювальні установки |
2 |
3. |
Електронагрівальні установки |
2 |
4. |
Розрахунок потужності електродвигунів |
2 |
5. |
Апаратура керування і захисту |
2 |
6. |
Автоматизація установок водопостачання |
2 |
7. |
Електропривід вентиляційних установок |
2 |
8. |
Автоматизація технологічного обладнання |
2 |
9. |
Універсальна система автоматичного контролю |
2 |
10. |
Комплексні системи керування двигуном |
2 |
11. 1 |
Системи автоматичного водіння |
1 |
|
Всього |
21 |
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Практичне заняття 1Розрахунок освітлювальних установок |
2 |
2 |
Практичне заняття 2 Розрахунок нагрівних установок |
2 |
3 |
Практичне заняття 3 Розрахунок систем електропостачання |
2 |
4 |
Практичне заняття 4 Підбір потужності електродвигуна |
2 |
5 |
Практичне заняття 2Розрахунок і підбір установки для водопостачання . |
2 |
|
Разом годин |
10 |
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Лабораторне заняття 1 Вивчення електрообладнання холодильної установки. |
2 |
2 |
Лабораторне заняття 2 Дослідження пускової та захисної апаратури. |
2 |
3 |
Лабораторне заняття 3 Вивчення системи автоматичного контролю. |
2 |
|
Разом годин |
6 |
№ з/п |
Назва теми |
Кіль-кість годин |
|
Модуль 1 |
|
1 |
Системи та засоби електропостачання. Електричні проводи і кабелі: їх розрахунок та вибір |
2 |
2 |
Джерела теплового та люмінесцентного випромінювання. |
2 |
3 |
Особливості конструкції та монтажу джерел світла та освітлювальної арматури. |
2 |
4 |
Заземлення і заземлюючі пристрої |
2 |
5 |
Будова та характеристик температурних реле. |
2 |
6 |
Високочастотне сушіння та електроімпульсна техніка |
2 |
7 |
Захисні засоби електрообладнання. |
2 |
8 |
електропривод млинів, розрахунок потужності |
2 |
9 |
Ручні електроінструменти та апарати |
2 |
10 |
Електропривід і автоматизація транспортних установок |
2 |
11 |
Електропривід доїльних установок |
2 |
12 |
Електропривід і автоматизація ремонтно-технологічного обладнання ремонтних майстерень |
2 |
13 |
Уніфіковані системи контролю посівних агрегатів |
2 |
14 |
Універсальна система автоматичного контролю |
2 |
15 |
Комплексні системи керування двигуном та системами пуску |
2 |
16 |
Системи автоматичного водіння |
2 |
17 |
Автоматична система контролю (АСК) комбайнів |
2 |
18 |
Новітні засоби виробництва |
2 |
|
Разом |
36 |
Підсумкова тека
За джерелами знань використовуються такі методи навчання: словесні – розповідь, пояснення, лекція, інструктаж; наочні – демонстрація, ілюстрація; практичні – лабораторна робота, практична робота, вправи.
За характером логіки пізнання використовуються такі методи: аналітичний, синтетичний, аналітико-синтетичний, індуктивний, дедуктивний.
За рівнем самостійної розумової діяльності використовуються методи: проблемний, частково-пошуковий, дослідницький.
Усний контроль у вигляді індивідуального та фронтального опитування. Письмовий контроль у вигляді модульних контрольних робіт, самостійних письмових робіт, диктантів, поточного тестування.
12.Рекомендована література
1.Левченко Т.В. Хоменко В.В., Оверчук М.П., Стефанішин М.В. Загальна електротехніка з основами автоматики: Навчальний посібник - К., 2010.- 358с.2.Панчевний Б.І., Свергун Ю.Ф. Загальна електротехніка: теорія і практикум: 2.Електрообладнання та засоби автоматизації с.-г. техніки. Конспект лекцій. НМЦ.
3.Барило О.В., Самойленко П.Г., Гранат С.Є., Ковальов В.О. Автоматизація технологічних процесів і системи автоматичного керування: навч. посіб. - К.: Аграрна освіта,
4.Бойко М.Ф. Трактори та автомобілі.-Ч.2. - Електрообладнання: навч. посіб. - К.: Вища школа,
5.Жулай Є.Л. та ін. Електропривід сільськогосподарських машин, агрегатів та потокових ліній: підручник / За ред. Є.Л. Жулая. - К.: Вища освіта
13.Інформаційні ресурси
http://electro-tex.ho.ua Лекції, довідники, стандарти, ЛПЗ, тести та інше.
Знання - це скарб, а навчання - ключ до нього.
Навчання - світло, а не навчання тьма.
Знання за гроші не купиш.
Знання - це сила, а незнання - робоча сила?
Хорошого спеціаліста робота сама шукає.