Лабораторна робота №6
Тема: дослідження електричного двигуна постійного струму.
Мета: навчитися запускати двигун, дослідити характеристику холостого ходу і зовнішню характеристику, дію додаткового опору в колі якоря.
Обладнання: двигун постійного струму з паралельним збудженням, навантажений вимірювальним гальмом; тахометр; амперметри постійного струму - 2 шт.; вольтметр постійного струму; реостат пусковий; вимикач; з'єднувальні проводи. Або персональний комп’ютер та комп’ютерна програма Electronics Worcbench
Самостійна робота
1.Повторити будову, принцип роботи двигуна постійного струму.
2.Ознайомитись із схемами підключення електричного двигуна в електричне коло.
3.Повторити характеристики двигуна постійного струму.
Послідовність виконання роботи.
1. Записати в табл. 1 технічну характеристику вимірювальних приладів.
2. Скласти електричне коло підключення двигуна.
3. Для дослідження робочих характеристик двигуна М, n, Ія, h=f(P2) при сталій напрузі живлення U = Uном і І3б = Ізб.ном,
запустити двигун без навантаження при повністю виведеному пусковому реостаті і номінальній напрузі на затискачах якоря.
Регулювальним реостатом встановити номінальну частоту обертання, зазначену в паспорті двигуна, і виміряти струми якоря і обмотки збудження, частоту обертання і напругу.
4. Після цього вимірювальним електричним гальмом (ЕГ) навантажити двигун від холостого ходу до навантаження, що відповідає 1,2 І2ном .
Повторити такі ж самі вимірювання для 6 проміжних значень навантажень.
Результати вимірювання занести до табл.
5.За даними таблиці обчислити :
- обертаючий момент Мн = F l (г см )
- механічну потужність двигуна на валу Р2 =1,082 10-5 Мн n (Вт)
- споживану електричну потужність Р1 = U1(I1+I2) (Вт)
- коефіцієнт корисної дії h = 100 Р2/ Р1 (%)
6. Використовуючи дані вимірювання та обрахунків побудувати робочі характеристики двигуна: І2 = f (P2) ; Мн = f (P2) ; h = f(P2) ; n = f(P2)
Висновки
(обґрунтувати побудову робочих характеристик двигуна )
Питання для самоконтролю
1.Поясніть принцип роботи двигуна постійного струму.
2.Як регулювати частоту обертання якоря?
3.Чим пояснюється збільшення струму в колі якоря двигуна при зменшенні струму збудження та сталих навантаженнях?
Знання - це скарб, а навчання - ключ до нього.
Навчання - світло, а не навчання тьма.
Знання за гроші не купиш.
Знання - це сила, а незнання - робоча сила?
Хорошого спеціаліста робота сама шукає.